24 Mayıs, 2013

düsseldorf-2

Bu benim şehir olarak çok sevdiğim Düsseldorf ; Almanya'nın Nordrhein-Westfalen Eyaletinin başkenti. Fuarları ,kongre merkezleri oldukça ünlü , bu nedenle sık sık büyük fuarlar düzenleniyor bu kentte ama buna rağmen karmaşası da olmayan bir şehir yada bana sakin geldi bilemiyorum.

Haupbahnhof civarında Türklere ait pek çok işyeri var, bir türk mahallesini andırıyor ilk bakışta. İtalyan isimli bir restoranda yemek yemiştik tabii türk restoranı olduğunu bilmeden, "bari domates çorbası içeriz italyan restoranında" idi mantığımız ama baktık döner, yayla çorbası vs var menüde. Onlardan öğrendik o bölgede çok türk olduğunu. Gerçi Venice Beach'te ve Santa Monica'da bile dönüp de "merhaba" diyenleri görünce bu bünye, çok da şaşırmadık. Hakkaten her yerdeyiz:)

Ren nehri kıyısı çok iyi değerlendirilmiş ve hem şehir halkının hem de turistlerin oldukça rağbet ettiği bir düzenleme yapılmış, kafeler, restoranlar her daim hareketli.
Caddelerinde, sokaklarında Berlin'de yada Köln'de gördüğümüz hıncahınçlık yok ama akşam olup herkes işten çıktığında, (Altstadt) yakın tabirimizle barlar sokağında adım atacak yer olmuyor. Hele bizim kaldığımız 2 akşam da Almanya'nın uluslararası maçları vardı ve her cafe/restorana kurulmuş dev ekranlarda biralarını içip, coşkuyla maç izlemeleri de bana göre çok eğlenceliydi:) Kadınlı erkekli maç izlerken bu kadar eğlenmeleri bana hakkaten enteresan gelmedi de değil hani:) Biz 2 akşam da yemek tercihimizi Arjantin mutfağından yana kullandık ve hiç pişman olmadık, şiddetle önerilir..

Königsallee (Kö) tıpkı Berlin'deki Kurfürstendamm (Ku-dam) gibi, kentin alışveriş caddesi; dünyaca ünlü markalar, pahalı tüm mağazalar orada yani..Ben de merakımdan şöööyle bi dolaştım ama hakkaten sadece dolaştım,çıldırmış bunlar dedim ama içeride alışveriş yapan hatırı sayılır bir kalabalık da vardı, dikkatimden kaçmadı :)
Altstadt, Haupbahnhof, Königsallee biribirlerine yürüme mesafesinde olan yerler, ki bana kalsa orada hep yürüyerek gezilmeli zaten:)
240 metre yüksekliğindeki Tv Kulesini görmek, İspanyol merdivenlerinde oturup , gençlerin coşkulu hallerini izlemek güzeldi. Ren manzaralı çoşkuları, eğlenceleri hakkatten görülmeye değer.

Şehirde 100 den fazla galeri var.Gezmek istediğinizde oldukça geniş seçenekler sunuyor. Goethe Müzesi'ni ve kendi adıyla Üniversite de olan Heinrich Heine Müzesini sizin de görmenizi tavsiye ediyorum bu arada Heinrich Heine Üniversitesi Hukuk dalında oldukça iddialı bir üniversite.

Mutlaka unuttuğum birşeyler olmuştur,yazarım yine.

Hiç yorum yok: