25 Şubat, 2014

Kreş sorunsalımız:)



Kreş konumuz gittikçe içinden çıkılmaz bir hal alıyor...
Oğlum Ekim 2010 doğumlu, 3 yaş 4 aylık..
Kreşte de 3 yaş,4 yaş ve 5 yaş grupları var.
Ben Umut'u geçen yıl da aynı kreşe vermiş ve ilgilerinden , personelinden çok memnun kaldığım için bu yıl da aynı yere vermiştim.
Müdür anneleri de, öğretmenleri de hatta servis şoförü amcaları da onlara o kadar sıcak yaklaştılar ki yeni bir kreş arama gereği bile duymadım 2.yıl.

Bu sene, öyle arada bir durum oldu ki, okul başladığında Umut tam 3 yaşındaydı ve doğal olarak 3 yaş grubuna verildi ve geçen yılki öğretmenimizle devam etti. Öğretmenini ben de o da o kadar çok seviyoruz ki bu duruma çok sevindik.
Ancak 3 yaş grubu en küçük grup olduğu için bu sınıfta altı bezli olan çocuklarımız da vardı ve Umut çok net ve rahat konuştuğu için konuşamayan arkadaşları ilk anda aklıma takılmasa da sonrasında olan birşey yüzünden dikkatimi çekmiş oldu.
Kendisine yakın 1-2 arkadaşı var, yani tuvaletini söyleyen ve rahat konuşan ancak diğerleri oldukça küçük:(

Taa geçen sene bezini hiç sorunsuz bırakan ve geceleri altına bez bağladığımda sinirlenen oğlum son 2 aydır , gündüzleri çişini üzerine yapmaya başladı! İnanılır şey değil, yanımda oturuyor ve tv seyrediyoruz , aaa bir bakıyorum çiş yapmış ! Önce üşüttüğünü düşündüm, daha dikkatli davrandım yok aynen devam...Doktora götürüp idrar tahlili yaptırdım, temiz..
Durmadan da çaktırmadan ağzından laf almaya çalışıyorum, neden yaptığını anlayabilmek için..Sonunda geçen hafta birden "ama herkes altına yapıyor kimse tuvalete gitmiyor "deyince hah dedim, sorun çıktı ortaya ! Arkadaşlarının tuvalete gitmemesi, yada sınıf ile tuvalet arasında sürekli bir trafiğin dikkatini çekmeyişi yüzünden, tuvalete gitmemeyi normali olarak algıladı diye düşünerek hemen Müdür Öğretmenimizle konuştum. O da "ben de aynı görüşteyim, umut ve bir arkadaşı daha 3 yaş grubu için büyük kalıyorlar, isterseniz 4 yaşa alalım "dedi hemen. 
Uzun uzun teatide bulunup sonunda 4 yaşa geçmesinin uygunluğuna karar verdik.
4 yaş grubunun öğretmeni de çok seviyor Umut'u, pek sorun olmayacağını düşündüm ve dün sınıfı değişmiş oldu.
Ama akşam evde sürpriiiiz, aman Allah'ım, sevimsiz,huysuz, ağlak bir çocukla başbaşayım:)
Bana birşey anlatırken "bugün öğretmenim bana çıkmak istiyorsan çık dedi "dedi, muhtemelen eski sınıfına gitmekte ısrar etti o yüzden bu cümleyi kurdu öğretmeni ama cümleye takmış, tekrarlayıp durdu..
"Eski sınıfıma gitmek istiyorum ben" diye ağladı..
Eski sınıf konuşma yada gelişim adına gözlem yapamayacağından birşey katmak yerine yerinde saymasına neden olacak , yeni sınıfında da bir müddet mutsuz olacak, bu hafta böyle geçecek sanırım ki 1 hafta ile atlatabilirsek ne mutlu bize.
Bu yaşta bile okul/sınıf/arakadaş sıkıntısı başladı ise ben ortaokulu,liseyi tahayyül bile edemiyorum:) Ki ben o zamanlarda kaç yaşlarımda olacağım hayat normal akışında seyreder ve ben de o yaşa ulaşırsam:)

Bazen kendi annemi de düşünüyorum, özellikle böyle zamanlarda. 
Annem hemşireydi ve 27 yıl çalışarak emekli oldu ve biz 4 kardeşiz, aramız 2-3 yaş hep.Nasıl işe gittin, nasıl çocuk baktın, nasıl çamaşıra yemeğe yetiştin ki eski merdaneli bir makinemiz vardı biz çocukken, çoğu kez de bozulurdu annem leğende elde yıkardı çamaşırları. Dördümüzü de pazar günleri sırayla banyoya sokar yıkar paklar, önlüklerimizi ütülerdi...Allah'ım, nasıl güç bir hayat şimdiki hayatı düşününce..1 tanesi bile nasıl kaplıyor hayatımızı,4 tane?

Neyse, bakalım benim küçük adamım akşam nasıl gelecek eve, mutsuz görmeye kıyamıyorum onu.
O hep gülsün, ben de seyredeyim öylece...

Hiç yorum yok: