19 Nisan, 2015

Yine bahar yine diyet yine ben :)

Başkalarının da öyle olduğunu sanmakla birlikte benim zamanla bir sorunum var anlaşıldı:)

Eğer masanın üzerinde sürekli bir kağıt kalem olmayıp da yapacaklarını not almasam başedemeyeceğim...
Yapanlara hakikatten saygı duyuyorum, işlerini yetiştirebilenler idolüm artık :)

Uzun süredir istediğim çok küçük bir atölye açma  hayalimi hayata geçirmek için uzun süredir aldığım ekonomik tedbirler de yavaş yavaş sonuç verince, güzelleşen havaların desteğinde kendime bir mekan arama işi de sıkışmış oldu araya:)
İstanbul'u çooook iyi bilen biri olarak 1 saat dükkan arıyorsam 3 saat semt ve gidiş yolu araştırıyorum gerçi ama olacak o kadar ne yapalım:)

Havalar güzelleşmeye başlar başlamaz klasik Türk kadını dürtü ve her türlü iç - dış güdüsüyle kilo vermeye başlama zamanını çaldı yine saatler..Nisan Mayıs ayları salınır gönül yayları misali kimi stabil şekilde baharda aşık olur kimi de diyete başlar bakınız şekil a :)

Kilo vermeye karar verdiğimde elbetteki harcadığımdan az kalori aldığımda mis gibi de kilo veriyorum zor olsa da.
Zor kilo vermemin sebebi 4 yıl önce gencecik yaşta girdiğim cerrahi menapoz sonrası metabolizmamın yavaşlaması, spor yapmamam, ekmeği çok sevmem, eşimle akşam yemeğine onun geldiği saatte nispeten geç oturmamız gibi, bildik sebepler...
Ama kaçış için hiçbiri bahane değil, azim lazım azim deyip başladım fizibilite çalışmalarına..

Bir ansiklopedi dolusu bilgi topladım, bir o kadar diyet yemek çeşidi not aldım, farklı farklı diyet ekollerini uzun uzun inceledim ki, bir kere verilsin ve bir daha alınmasın hain kilolar :)

Diyetisyene gitmeden de yapabileceğime inanıyordum ama şu yağ-kas ölçümü, menapoz yaşımın ölçülmesi gibi bana çok gerekli verileri de değerlendirmek adına, kendime bir de diyetisyen buldum :)

İlk randevumuz klasik bir görüşme idi malumunuz.
Kimim, neyim, ne yerim ne içerim vs...
O sabah aç gelmediğim için sonraki haftaya diyeti etkileyecek değerleri görmek adına kan testi yapılmak üzere sözleştik ve ilk listemi alarak çıktım odasından...

Tartı tam 89 kg gösterdiğinde gözlerim boyoz gibi açıldı desem yeridir, ben en son 86 da bırakmıştım oysa onu, ne ara çıktı buralara te Allahım ya....
En son anneme gittiğimdeki pişiler, yüklü bir miktar kısır-ki anlamsız şekilde eklmekle yerim kısırı- içliköfteler, yuvalama çorbaları, kuru patlıcan biber dolması ohh Allahıma bin şükür 3 kilo olarak gelmiş oturmuş söylemesi ayıptır çokca göbeğime az da bulduğu yere:)

Şimdi sabah alışverişimi yapmaya çıkacağım ve başlayacağım yarın itibariyle diyetime...

Hedef boyuma göre;69-70 dedi diyetisyenim, hadi bakalım gidiyoruz:)

Diyeti buraya günlük olarak da aktaracağım, belki derlemek adına birilerinin de işine yarar di mi:)


Hiç yorum yok: