20 Nisan, 2015

Diyet Alışverişi ve Nohutlu pırasa

Bugün alışverişimi de yaptım:)

Kahvaltımı listeye göre yapıp evimi de şöyle bir toparlayıp havalandırdıktan sonra, elimde diyetisyenimin verdiği listeden işaretlediklerimle süpermarketin yolunu tuttum, pazara da uğramak lazım aslında da, nerdeeee. Cuma günü semt pazarımız, şimdilik markette satılanların tazelerini bulmakla yetindim.

Sabah kahvaltıları birbirine çok yakın..
50 gr kadar peynir var, sağolsun diyetisyenin az yağlı peynir diye tutturmadı "diyet mutsuz olarak yapılmaz"diyor, güzel fikir :)

Kendime az az farklı peynirlerden aldım , peynir uzun süre bekleyebilen bir gıda değil, 100 er gramlık minik paketlerden farklı çeşitlerden aldım.

Siyah ve yeşil zeytin, yumurta farklı günlerde kahvaltıya ekleniyor.
Domates, salatalık , maydanoz, roka, biber ise kahvaltının değişmeyenleri.

Kolay kısım kahvaltılık oldu. Ara öğünler de kolay oldu aslında; biraz kuru kayısı, biraz ceviz , biraz fındık, biraz kavrulmamış tuzsuz badem, kuru üzüm aldım..Umut da bunları çok sevdiği için ikimizi de düşündüm alırken.

Öğle ve akşam yemeklerinde tavuk, köfte, balık ve sebze var. Bakliyatlar da eklenmiş bazı günlere, bakliyatları ve tavuğu evden ayarlayacağımı hesap ederek biraz yağsız kıyma aldım, balık olan günlerde bakacağız artık duruma, Beykoz balığı kolay bulabildiğimiz bir yer, balık günü taze alırım diye düşündüm.

Meyve olarak da armut, elma, kivi, portakal eklenmiş listeye. Sadece 1 gün 1/2 muz vardı, Umut'unkilerden yarım alırım artık :)

Eve dönmeden D&R'a uğrayıp bir de dvd aldım, hoplayıp zıplamak da lazım dimi ama, günde yarım saat de yürüyüşüm var:)

İşim zor ama ilk ölçümde metabolizma yaşım 53 çıktı iyi mi, nasıl 13 yaş önde gidersin hain kurt deyip yakalayacağım o arkadaşı:)

Haziran'da onkoloğumla da yıllık randevum var, inşallah o vakte kadar herşey yolunda gider o testlerin sonucu da temiz gelir ve ben hem kilolarımı hem sevimsiz hasta hücrelerimin hepiciğini geride bırakmış olurum :)

Marketten döner dönmez ara öğün olan 10 adet fındığımı yedim.
Hem besleyici hem de sert yapısı nedeniyle uzun süre çiğneme gerektirdiğinden çok şey yemiş gibi hissettiriyor meret.

Öğle yemeğimde "bakliyat eklenmiş sebze yemeği "var.
Oldukça açık uçlu:)
"yaratıcılığını kullan "dedi Eda Hanım "miktarda belirtmiyorum sen doyduğunda yememeyi öğrenmelisin, teraziyle gezecek halin yok ya" diyor, sevdim ben bu kızcağızı:)

Ben de nohutlu pırasa yapacağım şimdi.
Yanında 1 dilim çavdar ekmeği ve 1 kase cacık var.
Pırasayı alışılagelmiş pirinçli şeklinden farklı denemek ilginç olacak ki zeytinyağlı pırasa yaptığımda lezzetini veren o olduğu için bol sızma yağ da kullanan ben için hele de:)

Pırasa yemeğini pişirip dinlendirirken yarım saatlik yürüyüşümü yapacağım civarda.

Tabi Umut ve eşim az yağlı pırasa yemeğimi yemeyecekleri için onlara da tavuk ve makarna yapacağım. Eşimin yemeklerine baharat eklemeden Umut için ayırıyorum biraz, mutfağa girmişken hepsini birden yapıp çıkayım bari.Baharat demişken acı biber kullanmamı istedi diyetisyenim, acıyı sevmediğim için zor olacak ama baharat karışımıma acı biber de ekleyeceğim.

Her iki yemeği de yaptıktan sonra fotoğraflayıp tarifleri ile ekleyeceğim.
Umarım işinize yarar bir gün.

Su miktarım 1,5-2 litre.
Hava ısınmaya başladığı için işim kolay olacak,

Dolap dolusu otla haşır neşir olmaya gidiyorum şimdi:)



Pırasam pişti.
İşte diyet nohutlu pırasa yemeği :

1 su bardağı haşlanmış nohut
1 çorba kaşığı zeytinyağı
2 sap pırasa
yarım havuç
yarım çay bardağı pilavlık bulgur
1 çay bardağı su
tuz
pul biber
karabiber
arzuya göre limon 

Zeytinyağımızı tenceremize ekliyoruz, ısındıktan sonra çok ince dilimlenmiş havucu atıp biraz soteliyoruz. Ardından pırasalarımızı ekliyoruz. 1 bardak kaynar suyumuzu ekledikten sonra bulgurumuzu da ekliyoruz.tuzunu, biberini ekleyip 5 dakika kadar pırasanın yumuşamasını bekliyoruz, ardından haşlanmış nohutları da ekleyip 1-2 dakika daha tutuyoruz ocakta ve kapatıyoruz altını.
Yanında limonla servis ediyoruz.



Tahminimden çok daha lezzetli bir yemek oldu. Sadece diyet dönemimde değil sonrasında da yapmayı düşüneceğim hatta konuklarıma da ikram etmek isteyeceğim kadar güzel bir lezzet, denemenizi öneriyorum mutlaka.

Bir kase bol naneli cacık eşliğinde:)



Pırasa o kadar çabuk bitti ki arada eşimle Umut'un yemeği de çıkmış oldu.
Onlara da mantarlı, biberli, kremalı bir tavuk ve tereyağlı makarna hazırladım.Aslında tavuğum da çok lezzetli denk düştü ,pratik de olduğu için hemen kısaca ekleyeyim tarifini, bildik ve hep yapılan bir tarif ama birinin işine yarar belki.




2 parça tavuk göğsü
yemeklik doğranmış yarım soğan
3 diş sarımsak
2 çarliston biber
1 tane tatlı kırmızı biber
9-10 adet kültür mantarı
yarım paket krema
baharat karışımı( köri, karabiber,kimyon, kekik, kişniş)
2 yemek kaşığı zeytinyağı

Bu malzemeyle 2-3 kişilik yemek çıkıyor, siz miktarını ona göre arttırabilirsiniz.
Tavuk göğüslerini küp şeklinde doğrayıp ısıttığımız teflon tavamıza alıyoruz, yağsız susuz tavuk kendi suyunu salıp çekene kadar en küçük gözde kısık ateşte pişiriyoruz. Suyunu çektikten sonra zeytinyağımızı ekliyoruz. Soğanı ve sarımsağı ekleyip soğan yumuşayıncaya kadar bekleyip, jülyen doğranmış 2 renkli biberlerimizi de tavamıza alıyoruz, Arada karıştırarak biberler yumuşayıncaya kadar bekliyoruz. Görüntülerden kendini eleveriyor zaten bu pişme:) 
Baharat karışımımızı ve kremamızı ekleyip kapağını kapatarak 10 dakika daha pişirip dinlenmeye alıyoruz.
Size de afiyet olsun diyerek biz soframıza geçelim :)


Diyetimin ilk gününü 1,5 litre su, yarım saat yürüyüş ve 20 dakikalık evde spor çalışmamla tamamlamış bulunmaktayım:) Öğünlerim çok doyurucu olduğu ve aralar da oldukça yeterli geldiği için hiç zorlanmadım ki arada derede ütü yaptım, ev toparladım, banyoyu mutfağı toparladım, Umut Paşa'nın ödevlerini yaptırdım , inşallah bu enerjimi yitirmem kolay kolay:) Yalnız bacaklarımın arkasında hafif bir et kesmesi hissetmiyor değilim :)

2 fincan yeşil çay ve 2 çay bardağı demleme tarçın çayı içtim ek olarak.
Yarın diyetimin 2.gününde buluşalım olur mu:)

Hiç yorum yok: