14 Haziran, 2015

Beyaz Çay...

Diyet yapmaya başladıktan sonra metabolizmayı hızlandıran yiyecek/içecekleri çok araştırma şansım oldu, algıda seçicilik sanırım ama ne yiyip ne içtiğine daha bir dikkat ediyor insan bu dönemlerde.

Tam bir siyah çay tutkunu olarak, diyet süresinde yeşil da içtim ancak oldum olası sevmemişimdir tadını, bana hep bitki çayı tadı verir ama metabolizma hızlandırıcı etkisini öğrendikten sonra düzenli olarak günde 2 fincan içtim her gün.

O sırada beyaz çayla tanıştım.




Gerçi Çaykur'da beyaz çay satıyor sitesinde ama araştırınca Dünyada sadece 2 yerde yetiştiğini okudum, kafam daha bir karıştı ama yapacak birşey yok, Çaykur'unki de beyaz çay olmasa beyaz demezlerdi herhalde:) Üstelik oldukça da pahalı.

Çin'in Fujian Bölgesinde ve Sri Lanka'nın bazı bölgelerinde yetişiyormuş orijinal beyaz çay, yılda iki kez Nisan ve Eylül aylarında çok kısa süren bir toplama işlemi varmış ve çay toplayıcıların steril olması istenmekteymiş zira beyaz çayın kalitesini toplama sırasında bile sinebilecek olan soğan, sarımsak ve alkol kokuları düşürdüğü için çok dikkat ediliyormuş.



İşte bu kadar az ve kıymetli olan beyaz çay bir tarafta, Doğadan'ın portakal çiçeği beyaz çay adı altında sunduğu çayın da yer aldığı çaylar bir tarafta.
Pek çok spesifik lezzet durağında da beyaz çay çeşitleri satılıyor, tatmanıza da izin veriyorlar satın almadan önce.

Tam bu kulvarda değerlendirmesem bile, Doğadan'ın portakal çiçeği -Beyaz Çay'ının tadını son derece yumuşak buldum ve kokusunu da çok sevdim:)

Diyet süresince;
her sabah kahvaltıyla birlikte ve akşam 1 fincan yeşil çay,
akşam yemeği sonrası da beyaz çay içtim.
Ayda bir kez de 4 günlük demeleme kabuk tarçın çayı kürü yaptım.Tarçın da oldukça şifalı ve metabolizmayı hızlandırdığı da biliniyor.



Demleme tarçın çayı için kabuk yada çubuk tarçın kullanabiliyorsunuz.
Kaynatmamanız gerekiyor, yani üzerine kaynar su ekleyerek 3-5 dakika demlemeniz kafi.
İçine karanfil atabilir ve az miktarda bal ile tatlandırabilirsiniz.

Bitki çaylarını kürler halinde kullanmakta fayda olduğunu , hatırlatmak istiyorum tekrar.
Ben faydalarını çok gördüm, umarım hepinize de faydalı olurlar:)




Hiç yorum yok: